Porozmawiajmy!
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550

Iguana

Wyzwanie

Razem z DRINK ID (Browar Piotrków) wprowadziliśmy na polski rynek totalną nowość. Iguana - pierwsze prebiotyczne piwo bezalkoholowe, które regeneruje organizm i przyspiesza metabolizm. Jako pierwsze piwo na świecie zawiera komplet 20 aminokwasów wydobytych z drożdży browarnych. Zadanie Demo: wyróżnić Iguanę na tle innych piw bezalkoholowych i konkurencyjnych napojów izotonicznych, namierzyć potencjalnych konsumentów skłonnych zapłacić więcej za napój najwyższej jakości i przyciągnąć ich do półki sklepowej intrygującym przekazem.

Pierwsze na świecie piwo prebiotyczne

– Ze względu na swój skład i własności regeneracyjne, piwo skierowane jest do osób aktywnie uprawiających sport. Sprawdza się po każdym wysiłku fizycznym oraz po trudnej pracy –  – mówi Ireneusz Turski – dyrektor marketingu w DRINK ID.

– Ten produkt otwiera wielkie możliwości. Wydobyliśmy z Iguany potencjał wzrostu, który przyniesie produktowi sukces. Tworzymy nowego lidera, a to cenimy sobie najbardziej  dodaje Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching

Symbolika

Najważniejszą postacią w kampanii Iguany jest… iguana. W filmie reklamowym to prawdziwy, żywy gad pochodzący z krakowskiej hodowli, który przybył na zdjęcia razem ze swoim opiekunem. To było nasze najważniejsze wyzwanie — tak zorganizować plan zdjęciowy, żeby uzyskać możliwie najlepsze ujęcia, a jednocześnie nie stresować naszej jaszczurki!

Iguana na planie

Film reklamowy miał dwie wersje — z kobietą i z mężczyzną. W obu spotach grali sportowcy z doświadczeniem w pracy przed kamerą, dzięki czemu ich ruchy były całkowicie naturalne. UWAGA! Najważniejszą postacią w filmie nie są oni — najważniejsza jest iguana! Prawdziwy, żywy gad prezentował się na zdjęciach nienagannie, a jego troskliwy opiekun dbał o to, aby iguana bawiła się równie dobrze jak reszta ekipy. Troska o iguanę to dla nas najistotniejsza część planu zdjęciowego. Udało się! Ujęcia wypadły naturalnie, iguana nie odczuła niepokoju i świetnie wpasowała się w całość zdjęć.

Reklama przedstawia błękitną iguanę osadzoną w barwnej dżungli chmielowej. Sprzedaje wartości, które zapewnia piwo Iguana – „szybko działać i myśleć”, i wspiera się ujęciami wysiłku fizycznego. Reklamę wieńczy scena picia Iguany przez bohatera filmu. „Twoja wielka przemiana — bądź jak Iguana” to obietnica osiągnięcia wyższej jakości życia dzięki wprowadzeniu do diety Iguany. Iguana to „20 aminokwasów i błonnik w bezalkoholowym piwie z ekochmielem”, czyli mnóstwo zdrowia w niewielkiej butelce.

Najnowsza technologia 3D i chmielowa dżungla

Film wizerunkowy i wszystkie jego wersje opierały się na ukazaniu Iguany w „chmielowej dżungli”. Chcieliśmy stworzyć zupełnie inny świat niż ten, który do tej pory obecny był w reklamach piw. Aby osiągnąć ten efekt, sięgnęliśmy po najnowocześniejsze technologie 3D. Wykorzystaliśmy do zdjęć technologię Virtual Production, czyli renderowanie na żywo grafiki, która połączona z trackingiem kamery tworzyła wrażenie realnej dżungli, której w studiu nie było.

Chmielowa dżungla
- Żeby zrobić tę dżunglę, po raz pierwszy dłużej pracowaliśmy przedprodukcyjnie — przed zdjęciami, żeby ją przygotować. Przygotowaliśmy ją całkowicie cyfrowo. Najpierw stworzyliśmy wyspę, na której sadziliśmy chmiele, drzewa, ustawialiśmy kamienie, które dały nam taki bardzo fajny tajemniczy klimat. I dopiero potem wkładaliśmy do tego inne elementy scenograficzne, aby stworzyć spójny tajemniczy świat chmielowej dżungli – zdradza Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching.

Iguana — nie tylko film!

Kampania Iguany poza filmem i jego adaptacjami obejmowała szereg innych nośników, do których opracowanie przekonującej i spójnej kreacji było dużym wyzwaniem. Z kanałów offline to spot radiowy, billboardy, prasa konsumencka i handlowa, BTL do sklepów. Z kanałów online – zaprojektowanie Landing Page www.iguanabeer.eu, a także rozmaite formaty kreatywne (banery, rich media, mobile).

Nie mogliśmy zapomnieć również o mediach społecznościowych Iguany, które stanowiły nasze pierwsze wyzwanie w procesie przedstawiania nowego piwa bezalkoholowego szerszej grupie odbiorców. Udało nam się stworzyć dobrą podstawę do budowania coraz szerszych zasięgów zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Nie trzeba dodawać, że wszędzie kreatywnie i graficznie musieliśmy posługiwać się niepowtarzalnym językiem i światem Iguany.

Social Media

Konkurs Akcja Regeneracja

Kampania wizerunkowa wspierana była akcją samplingową oraz konkursem „Akcja regeneracja”, który prowadzony był na profilach Iguany na Facebooku oraz Instagramie. Stworzyliśmy koncept konkursu, spoty reklamowe, zestaw grafik konkursowych, ale największym wyzwaniem była koordynacja całej akcji internetowej wraz z aktywnościami kampanijnymi w Warszawie (mobilny outdoor oraz sampling).

Zadaniem uczestników konkursu było podanie możliwie najbardziej rzetelnej i jednocześnie kreatywnej odpowiedzi na pytanie „Jak się regenerujesz po treningu?” Nagrodami w konkursie były: 3 x sportowe smartwatche, 30 voucherów na regenerujące masaże oraz 60 zgrzewek Iguany w puszce. „Akcja regeneracja” została podzielona na 3 edycje w celu usprawnienia procesu logistycznego oraz ułatwienia koordynacji całości. Konkurs cieszył się dużą popularnością w SoMe, a komisja konkursowa, w skład której wchodzili nasi przedstawiciele, musiała przejrzeć liczne prace i się tęgo nagłowić nad wyłonieniem najlepszych, najbardziej kreatywnych odpowiedzi na pytanie konkursowe.

Ofensywa reklamowa Cross-Channel

Media do kampanii zaplanował i kupił PRO Media House.

Zastosowaliśmy strategię Cross-Channel - mix mediów, którym skutecznie dotarliśmy do dobrze sprecyzowanej grupy docelowej - osób aktywnych fizycznie, świadomych żywieniowo i skłonnych zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości. Kanały dotarcia obejmowały: ogólnopolskie stacje TV, radio, nośniki outdoorowe oraz kluby fitness w największych miastach Polski, a także szerokie spektrum działań w Internecie, w tym: serwisy VOD, portale zasięgowe, social media i mobile. W ramach wsparcia dystrybucji wykupiliśmy reklamy w prasie handlowej, a kampanię mediową wsparliśmy materiałami BTL do sklepów (plakaty), akcją samplingową i konkursem konsumenckim.
Dominika Meinardi

PRO Media House