Kontakt
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550

City Genotype

City Genotype to autorskie narzędzie, które powstało w Demo Effective Launching. Służy do właściwego zarządzania miastem i jego marką. Odpowiada za stworzenie i wdrażanie perswazyjnej komunikacji o danym miejscu.

City Genotype to zdefiniowanie potencjału rozwoju, który tkwi w naturalnych czynnikach kształtujących charakter miejsca. To wskazanie prawdziwej siły miasta i ochrona przed popełnianiem inwestycyjnych niewypałów.

MAPA DEMO

Jak powstał City Genotype

Pracowaliśmy nad kampanią walki z rakiem. Wtedy powszechnie uważano, że rak jest chorobą głównie genetyczną. W trakcie analiz doszliśmy do wniosku, że w każdym regionie świata ludzie chorują na różne rodzaje raków. Inne są w Japonii, inne w Stanach Zjednoczonych, a inne Polsce czy we Francji. To był początek prac nad City Genotype.

Co ciekawe?

Odkryliśmy, że miasto, region, kraj jest jak żywy organizm podlegający wpływom „genetycznym” i środowiskowym. Geny występujące w organizmie są dokładnym nosicielem cech dziedzicznych. Podobnie miasta i regiony, przekazując swój „kod genetyczny”, określają zachowania ludzi, ich naturę, predyspozycje, sukcesy i porażki, a nawet podatność na określone schorzenia.

Tę wiedzę przełożyliśmy na projekty miejskie. Wtedy akurat pracowaliśmy nad strategiami rozwoju dla kilku miast. Analizy pokazały, że miejsce wpływa na zachowania ludzi: na ich żywiołowość, radość, depresyjność i inne rodzaje zachowań. W skali społeczeństwa, miasta, aglomeracji, państwa przekłada się to na cyfry. Społeczeństwo jest bardziej aktywne, kreatywne, otwarte na innowacje lub jest zamknięte, hermetyczne, introwertywne.

Być we właściwym miejscu

Miejsca mają swój klimat, a w nim jedni ludzie czują się dobrze, a inni źle. W mieście, które ma podwyższony poziom aktywności, dobrze czują się ludzie aktywni, a bardzo źle czują ludzie się, którzy są introwertykami i potrzebują więcej spokoju – oni będą się czuć dobrze i będą efektywni w innych miejscach .

Taka wiedza odpowiadała nam na pytanie: jakie projekty i jakie inwestycje w danym miejscu będą atrakcyjne i interesujące dla mieszkańców, a jakie nie. City Genotype chroni przed popełnianiem inwestycyjnych niewypałów.

Dlaczego potrzebne jest City Genotype?

City Genotype służy również do nadania miejscu właściwej komunikacji. Komunikujemy prawdziwe wartości danego miejsca, które przyciągają właściwych ludzi. Jeśli przekazujemy właściwe informacje – ci ludzie przyjeżdżają, dobrze się tam czują i w pełni wykorzystują swój własny potencjał.

Sukces City Genotype to prawdziwość, trwałość i spójność. Sukces następuję, kiedy ludzie, którzy do danego miasta przyjeżdżają na godzinę czy na 10 lat, przekazują sobie jedną i tę samą opowieść o tym miejscu. Sukces to kiedy tę samą opowieść  o miejscu przekazuje taksówkarz, który przywozi turystów z lotniska albo mieszkaniec z dziada pradziada, czy też ktoś, kto wpadł na kilka godzin przy okazji służbowej konferencji.

Strategie dla miast muszą działać przez lata

Strategie są budowane w oparciu o genotyp, czyli prawdziwy fundament miast i regionów. Nie zmienia się w ciągu 5, 10, 15 lat, a nawet długich dekad. Strategie Gdańska, Łodzi, Radomia, Polski Wschodniej czy województwa podkarpackiego –  stworzone przed lat – działają do dzisiaj. Strategia miasta to nie jest dokument, który wymyślamy i zapisujemy, ale jest to wartość, którą odkrywamy.

Jesteśmy archeologami, szukamy ukrytych skarbów w tym, co dane miejsce ma do zaoferowania. Mając świadomość procesów oraz potrzeb, jakie mają obecnie ludzie, odkrywamy unikalne i wartościowe dla świata wartości danego miejsca. Odkrywamy to, co w genotypie miejsca spowoduje, że stanie się ono atrakcyjne dla ludzi – również tych z drugiego końca świata.

CITY GENOTYPE

Jak zadziałał City Genotype u naszych Klientów? Zobacz przykłady skuteczności.

PL EN