Porozmawiajmy!
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550

O SKUTECZNOŚCI W MEDIACH Być skutecznym albo… nie być wcale

Na portalu „MMP Online” (styczeń 2021) Jacek Sadowski, prezes Demo udziela obszernych wskazówek przedsiębiorcom, jak dokonać wyboru partnera marketingowego w dzisiejszych, trudnych czasach.

Bezlitosna potrzeba skuteczności

Skuteczny marketing robi wynik – to obiegowa mądrość. Ale w spokojnych czasach marki lubią eksperymentować, bawić się. Mówią: “stać nas na to”. Dopiero gdy nadchodzi prawdziwy kryzys, tak jak teraz, skuteczność urasta do rangi życia lub śmierci – przekonuje Jacek Sadowski z Demo Effective Launching.

Dziś wszyscy jesteśmy launcherami

Launching to wymyślenie nowej marki i wprowadzenie jej na rynek. Relaunching to gruntowne przemeblowanie marki już funkcjonującej na rynku, więc niejako też wymyślenie jej na nowo. Do takich działań potrzebne są firmy, które mają taki reset we krwi. Nie ma ich na rynku zbyt wiele. Dlaczego? Bo ich działania są niezwykle trudne. Launcher jest jak saper. Zawsze ryzykuje, zawsze stąpa po grząskim gruncie, zawsze styka się z niewiadomą, z niepewnością – na każdym etapie. W całej długiej sekwencji od stworzenia konceptu produktu, poprzez opakowanie go w branding, komunikację, wprowadzenie na rynek i potem pilotowanie w realu – zawsze można popełnić błąd. Ale jeśli firma launchingowa jest naprawdę dobra, doświadczona i skuteczna, odnosi sukces. Bo przechodziła tę drogę setki razy, pracując z partnerami wielkimi, średnimi i małymi. Bo nigdy nie spoczęła na laurach, zawsze uczy się i czuwa – dba o każdy szczegół.

Jak wybrać najlepszą firmę launchingową?

Najważniejsze w kontekście launchingu są kompetencje strategiczne, kreatywne, mediowe. I dodatkowo jeszcze produkcyjne, cenne przy realizacjach reklamowych. Optymalnie jeśli będziemy mieli je wszystkie w jednym miejscu, w jednej firmie, “pod jednym dachem”. W ramach wewnętrznie zgranego, doświadczonego zespołu profesjonalistów. Wówczas możemy być spokojni o fachowy restart naszej marki.

Słowo o kompetencjach produkcyjnych

Dziś króluje kontent wideo. Ale trzeba umieć zastosować wideo do re/launchu. Najlepiej robić to z ludźmi, którzy ogarniają to syntetycznie i marketingowo. Umieją zaprojektować komunikację poprzez wideo. Potrafią dopilnować żeby, to, co wypracowane zostało poprawnie urzeczywistnione przez filmowców. Znają ludzi, wiedzą “who is who” w branży filmowej – czyli kto lepiej nadaje się do spożywki, kto do reklam wysokiej technologii, kto do virali i insta stories, a kto to wielko-budżetowych spotów. Czuwają na każdym etapie – preprodukcji, produkcji i postprodukcji.

Własne, sprawdzone narzędzia pracy

Ważne też, żeby firma była bardzo poukładana, również od strony narzędziowej – dysponowała własnymi sprawdzonymi metodami – perswazyjnymi, psychologicznymi, marketingowymi. Ale uwaga! Narzędzia muszą wychodzić z życia, ze stąpania po ziemi, z praktyki – nie można ich wyhodować w warunkach laboratoryjnych. Pracujmy z praktykami! Takimi, którzy najpierw odnieśli sukces i na jego podstawie zbudowali swoje narzędzia.

“Ludzkie podejście” do marki

I jeszcze jedno: produkty, marki robią ludzie dla ludzi. A wydaje się, że często ta oczywistość jakoś nam umyka. Tak naprawdę zawsze jesteśmy sprzedawcami w sklepie stojącymi twarzą w twarz z kupującym. Rozmawiamy z nim, uśmiechamy, żartujemy albo wzbudzamy wzruszenie. Cechuje nas “ludzkie podejście”. Wybieraj do współpracy takich partnerów, którzy śmiało odwołują się intuicji, do prostych słów, do emocji działających na wyobraźnię. Najbardziej skomplikowane rzeczy załatwia się prostymi słowami – ale pamiętają o tym tylko najlepsi. Autor jest prezesem Demo Effective Launching, autorytetem w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu. Przez 30 lat wprowadził na rynek bądź repozycjonował czy przebudował prawie 300 marek.

Jacek Sadowski 01

Demo Effective Launching – agencja marketingowa wyspecjalizowana w launchingu. Pod jednym dachem zajmuje się konsultingiem strategicznym, kreacją, produkcją filmową. Stworzyła w ciągu 30 lat istnienia już ponad 300 produktów i marek (w wielu kategoriach rynkowych, ze szczególnym uwzględnieniem branży FMCG). Demo głównie posługuje się formą filmową – wyprodukowało kilkaset filmów reklamowych. Wypracowało autorskie metody jak analiza R-P-K (Rynek-Produkt-Klient), Product Concept (koncept produktu), Kinesis (audyt potencjału rozwoju produktu), MassBrand (strategia marki) czy podejście Human Touch.

Materiał źródłowy:

mmpoline.pl