Kontakt
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550
16 listopada, 2020

PPK – zostałem, zyskałem

Open Project
Wyzwanie

Jak sprawić, by Polacy zostali w PPK i zaczęli oszczędzać?

  • Strategia

    Zwiększenie aktywnych uczestników PPK przez społeczny dowód słuszności

  • Zakres

    reklamy telewizyjne i reklamy wideo do internetu, projekty graficzne

  • Klient

    PFR Portal PPK

Pracownicze Plany Kapitałowe

Pracowniczy program oszczędzania na przyszłość, dotowany przez pracodawcę i państwo, wzorowany na sprawdzonych systemach anglosaskich. PPK działa w Polsce już od 2019 roku i stopniowo obejmuje coraz większą ilość pracowników. Do tej pory już prawie co trzeci pracownik, spośród firm objętych programem, został w PPK.

To około 1,6 miliona ludzi. Ale wiedza o istocie (prywatność środków, możliwość wypłaty) i mechanizmach tego systemu wymaga utrwalenia. Dlatego w kolejnej odsłonie kampanii PPK zdecydowaliśmy na nowe podejście. Postanowiliśmy posłużyć się tzw. „społecznym dowodem słuszności”. Pokazaliśmy prawdziwych pracowników, którzy zostali w PPK i oddaliśmy im głos.

Magda – firma meblarska

Sama nie zna się na funduszach i na inwestowaniu, ale uważa, że jeśli jej księgowa i dyrektor finansowy zostali w PPK, to PPK się opłaca. I dzięki PPK Magda szybciej zrealizuje swoje marzenia – zakup mieszkania, a w dalszej perspektywie – podróże.

Rafał – branża motoryzacyjna

Rafał – kierowca-tester systemów bezpieczeństwa. Został w PPK – bo z PPK oszczędza się na przyszłość szybciej i więcej. A w sytuacjach awaryjnych zawsze może wypłacić.
I tak przywołujemy historie kilku osób – prawdziwych pracowników, którzy zostali w PPK i teraz wyjaśniają powody swoich decyzji.

Sylwia – menedżerka w firmie spożywczej

Sylwia jest osobą świadomą i kompetentną w zakresie finansów osobistych. Do PPK nikt nie musiał jej przekonywać, bo „czysta matematyka” pokazuje, że PPK jest opłacalne. I nie chodzi tu tylko o dopłaty pracodawcy i państwa. Ale o fakt, że kwoty te „nie śpią” ale kierowanie są na specjalistyczne fundusze, które robią wszystko, aby wycisnąć z tych pieniędzy dodatkowy zysk. Sylwia trzyma rękę na pulsie i kontroluje stan swojego PPK i pracę funduszy przez internet. Z PPK jest zadowolona i liczy na to, że w momencie osiągnięcia odpowiedniego wieku będzie miała do dyspozycji pokaźne comiesięczne zastrzyki gotówki.

Sztuka współpracy z nieaktorami

Making Of

Bądźmy sobą!
W tej typu produkcji wyzwanie polega głównie na rozmowach, poprowadzeniu ich tak, żeby zachowały maksimum autentyzmu – a przez to wiarygodność i perswazyjność osoby, która mówi z ekranu. Aby odtwórcy wypadli przekonująco, trzeba zapewnić im maksymalny komfort – nie mogą czuć nieswojo, stremowani, skrępowani.
Wszystkie przejęzyczenia, drżenie głosu, niećwiczona dykcja – to nie szkodzi. Niech odtwórcy posługują się własnym słownictwem, własną gestykulacją. Niech będą sobą, bez fałszu i nienaturalności.
Niech dobrze bawią się przed kamerę, a osiągniemy to, o nam chodzi.

PL EN