Figene
Wyzwanie
Jak skutecznie wprowadzić na rynek firmę wyspecjalizowaną w energii wiatrowej?
Jak skutecznie wprowadzić na rynek firmę wyspecjalizowaną w energii wiatrowej?
Turkusowa energia to pojęcie, które stworzyliśmy specjalnie dla Figene. Marki, która sięga po największy i najczystszy energetyczny skarb Polski – wiatr. Nowy gracz na rynku OZE aspirujący do roli lidera energii wiatrowej. W ramach stałej obsługi konsultacyjno-kreatywnej opracowaliśmy dla Figene: strategię firmy oraz marki, strategię komunikacji, a także nazwę, identyfikację wizualną i oprawę kreatywną.
Polska stoi przed problemem powiększającego się deficytu energetycznego – zapotrzebowanie na energię elektryczną staje się coraz większe, a prądotwórcze możliwości kraju maleją. Można tę lukę efektywnie zapełnić – sięgając po współczesny skarb narodowy, najważniejszy a wciąż niedoceniony surowiec, czyli wiatr. Ceny energii elektrycznej pozyskiwanej z wiatru są konkurencyjne wobec cen energii pozyskiwanych z innych źródeł.
Figene to pierwsze w Polsce konsorcjum wiatrowe. Jako jedyny podmiot w Polsce zajmuje się nie tylko tworzeniem farm wiatrowych nowej generacji, ale także konsolidacją podmiotów związanych z energią wiatrową. – łącząc instytucje zajmujące się przesyłem i handlem energią elektryczną pozyskiwaną z wiatru.
Współpracę podjęliśmy na najwcześniejszym możliwym etapie powstawania firmy. Dzięki temu do naszych kompetencji należało praktycznie powołanie do życia marki – poprzez stworzenie strategii firmy, misji marki, komunikacji, namingu, identyfikacji wizualnej oraz strategii PR.
„Figene” to sięgająca do starożytności symbolika “Fi” „złotego środka”, równowagi ducha i ciała, jasnego, harmonijnego, otwartego umysłu w zestawieniu ze skojarzeniami genetycznymi – odsyłającymi do nauk przyrodniczych i zaawansowanych technologii. Barwy i formy Figene dają iluzję nieustannego ruchu, łączą się, dzielą i wymykają jednoznacznym skojarzeniom.
Wizualizujemy połączenie dwu odmiennych sfer – umysłowej (gdzie koncept jest myślą, ideą, tworem abstrakcyjnym) i organicznej (gdzie koncept konkretyzuje się, urzeczywistnia w materialne rozwiązania).
Kolory – tchną ekologią – jaskrawy odcień turkusu to skojarzenia z dynamiką, innowacyjnością, kreatywnością, sferą emocjonalną. Natomiast ciemny granat sugeruje skupienie, pracę analityczną, sumienność, wysoki stopień organizacji pracy, kalkulację.
Tak właśnie powstała marka Figene. Potwierdziliśmy tym naszą skuteczność. Strategia opracowana przez Demo i wszystkie działania Figene przyniosły firmie stabilną pozycję akcji na NewConnect. Ceny akcji na giełdzie NewConnect wzrosły z 9 groszy do 1,30 złotówki – i cena ta utrzymywała się od czerwca do września 2021 roku.