Porozmawiajmy!
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550
3 czerwca, 2019

Faktoria Młyn

Jak w trudnych czasach opracować skuteczny sprzedażowo koncept inwestycji mieszkaniowej? Najpierw — na bazie analiz i badań potrzeb klientów — opracowaliśmy strategię marki (Massbrand). Tutaj bardzo przydało się nie tylko nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z inwestorami, ale również osiągnięcia w marketingu miast i generalna znajomość trendów przenikających wiele kategorii.  Inwestycja to przecież miejsce do satysfakcjonującego życia i rozwoju, a nie tylko mury. Wszystkie dane, prognozy, antycypacje dały początek konceptowi produktu (Product Concept). Jaki kierunek wskazała nasza strategia? Po pierwsze uznaliśmy, że naszym „złotym klientem”  będzie profesjonalista wykonujący zawód kreatywny.  Taki wybór zobowiązywał nas co do oferty inwestycji. Aby wzbudziła zainteresowanie targetu, musiała być pod wieloma względami nie tylko jakościowa, ale przede wszystkim unikalna, oryginalna, wręcz wyjątkowa. Co dalej? Nasze wewnętrzne dyskusje i inspiracje, konsultacje z developerem, inwestorami, architektami i specjalistami różnych dziedzin – pchnęły prace do przodu. Product Concept ewoluował dalej i przybierał realne kształty.  Postawiliśmy na lokalizację atrakcyjną dla targetu (ustronne miejsce w krakowskich Bieńczycach), kulturotwórczy potencjał miejsca i oryginalność architektury. Zdecydowaliśmy się śmiało postawić na kompilację kilku motywów: tradycji historycznej i asocjacji industrial (inwestycja na miejscu dawnego młyna wodnego), kompozycji roślinnych wkomponowanych w architekturę (biophilic design) i stylowych elementów steampunku. Tak zaczęła się historia naszej nowej inwestycji, którą nazwaliśmy Faktorią Młyn.

Wyzwanie

W niełatwych warunkach rynkową stworzyć enklawę mieszkaniową klasy premium, gdzie w stylowej symbiozie koegzystuje industrialna przeszłość, bogata przyroda ujęta w kompozycje biophilic oraz zaawansowane technologie

  • Strategia

    Koncept marki na bazie analiz rynku, strategia marki z elementami strategii developera, konsultacje z architektami i wykonawcami, strategia komunikacji

  • Zakres

    Identyfikacja wizualna - naming, logotyp, key-visual. Realizacja strony www. Nadzór nad produkcją animacji i wizualizacji.

  • Klient

    Money Square Investment

Identyfikacja wizualna Faktorii Młyn

Pierwszy etap prac po stworzeniu nazwy – obejmował skonstruowanie logotypu i księgi znaku – dobraniu zbieżnych ze strategią marki kształtów, kolorów i fontów. Tutaj postawiliśmy na motyw koła i zawarliśmy w nim wszystkie założenia konceptualne nowej marki: metalowy industrial i steampunk (koło z zębatkami) oraz zielony biophilic design (elementy roślinne). Ten sam „multidyscyplinarny” motyw koła konsekwentnie przejawia się na terenie inwestycji – w elementach dekoracyjnych (mural), dodatkach architektonicznych o funkcji estetycznej i wypoczynkowej – czy też w takich detalach jak lampy czy studzienki.

Product Concept Faktorii Młyn

Zawirowania na rynku nieruchomości w latach pandemii to wielkie wyzwanie dla branży deweloperskiej. W celu opracowania skutecznego sprzedażowo konceptu tej inwestycji mieszkaniowej, musieliśmy stworzyć całkiem nową markę, która będzie atrakcyjna przede wszystkim dla inwestorów. Taką, która swoją oryginalnością, lokalizacją i potencjałem do wygenerowania kultowej społeczności przekona klientów z półki premium, że warto związać z nową inwestycją swoje życie lub ulokować w niej znaczny kapitał. Dlatego po gruntownych analizach rynku i potrzeb klientów, zdecydowaliśmy się postawić na obiekt, który odwołuje się do historycznego dziedzictwa, łącząc to płynnie z rozwiązaniami high-tech i smart house. Jednocześnie jest to inwestycja o architekturze wyróżniającej się oryginalnością stylistyczną – nawiązania do przemysłowej przeszłości (industrial design), kompozycje roślinne zaimplementowane we wnętrza i w częściach wspólnych (biophilic design) oraz elementy kultowego wiktoriańskiego Wieku Pary, rozpowszechnione przez kulturę masową (steampunk).

Powstał koncept pierwszej takiego typu inwestycji w Polsce. Inwestycji, która może przyciągnąć niebanalnych mieszkańców, uprawiających kreatywne zawody, a przez to stać się ośrodkiem kulturotwórczym. Kolejną przewagą powstającej inwestycji było jej umiejscowienie – blisko centrum miasta, ale na uboczu, na swoistej wyspie otoczonej wodami dwóch rzek, obrosłej starodrzewem i inną bujną przyrodą, dającą wytchnienie i ciszę. Taki był Product Concept Faktorii Młyn. Wyjątkowe miejsce dla wyjątkowych ludzi poszukujących czegoś więcej niż zwykłego lokum, by mieszkać zgodnie ze swoją estetyką i rozwijać się. To dla nich Faktoria Młyn łączy z sobą teraźniejszość, przeszłość i przyszłość, a wszechobecna zieleń kompozycji roślinnych i starodrzewów zapewnia wytchnienie od zgiełku miasta.

Jak powstała Faktoria?

Podczas powstania wizualizacji i animacji Faktorii ściśle współpracowaliśmy z twórcami. Dyskutowaliśmy z nimi, przekazywaliśmy im inspiracje, wytyczne, podsuwaliśmy  koncepty estetyczne. Wspólnie decydowaliśmy o tym,  z jakiej perspektywy i pod jakim kątem prezentowana będzie inwestycja i jej budynki. Wybieraliśmy klimat, porę dnia, oświetlenie – tak aby wyeksponować oryginalną fuzję industrialu, biophilic designu z elementami steampunku. Nie zapomnieliśmy też o podkreśleniu obecności przyrody, która zamienia Faktorię w enklawę ukrytą przed przed wielkim miastem.

Koncepcja strony internetowej

Jak zbudować stronę www inwestycji, która w trudnym okresie skutecznie dotrze do pożądanego klienta premium i przekona go, że ma do czynienia z produktem, za który warto zapłacić więcej? Jak subtelnie przekazać wszystkie estetyczne akcenty Faktorii, które decydują o jej oryginalności? Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy stronę internetową, która wyraźnie odzwierciedla te wartości i trafia do osób grupy docelowej wyjątkowo trafnie.