Wyzwanie
Opracowanie konceptu nowego produktu dla firmy GardenPharm, producenta suplementów diety dystrybuowanych online.
Opracowanie konceptu nowego produktu dla firmy GardenPharm, producenta suplementów diety dystrybuowanych online.
Rozpoznanie mechanizmów i trendów kategorii, w których można osiągnąć przewagę konkurencyjną.
Największy potencjał wzrostu w branży suplementów uzyskał w naszych analizach produkt obniżający poziom cholesterolu. Klient podjął decyzję o stworzeniu całej linii produkcyjnej dedykowanej do nowego preparatu.
Wspólnie z Klientem ustalaliśmy optymalny skład preparatu i jego formę Branding.
Stworzyliśmy nazwę – Cholester, zaprojektowaliśmy logotyp i opakowania. Opracowaliśmy strategię komunikacji, która łamała dotychczasowe schematy kategorii i konkurencji.
Dlaczego?
Komunikacja nie traktowała wysokiego cholesterolu jako czegoś w rodzaju niezbyt szkodliwej dolegliwości. Określała go jako wielki zdrowotny problem społeczny – niebezpieczny dla zdrowia i życia milionów Polaków.
Kampania marki Cholester obejmowała spoty telewizyjne, internetowe, radiowe, outdoor, prasę. Stworzyliśmy komunikację przeznaczoną dla dystrybutorów, łącznie z dedykowaną kampanią telewizyjną dla aptek. Stworzyliśmy ekipę brand-heroes Cholester.
Działania przebiegały w kilku etapach, aktywując grupy z bardzo szerokiego targetu – m. in. kobiety, tak aby zadbały o właściwy poziom cholesterolu u mężczyzn w swoich rodzinach.
Cholester wzmocnił i w zasadzie zbudował na nowo na rynku kategorię preparatów produktów na wysoki cholesterol. Obok leków i prozdrowotnych produktów żywnościowych pojawiła się wraz z Cholesterem, nowa kategoria suplementów diety w wygodnej i łatwo przyswajalnej formie pastylek. Odnieśliśmy wielki sukces rynkowy – staliśmy się liderem sprzedaży w trudnej kategorii suplementów diety na cholesterol.
Według danych TNS Global 2014 – Cholester stał się pierwszą marką rozważaną przez konsumentów do zakupu jako środek na cholesterol. Produkty linii Cholester były obecne w co trzeciej aptece w Polsce.
Na planie