Kontakt
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550

Mleko Burenka (Ukraine)

Wyzwanie

Pokazać w prosty i emocjonalny sposób, że mleko sprzedawane w kartonie jest bardzo mocno związane z ziemią ojczystą, z tradycją, z DNA tożsamości ukraińskiej. Zakres: strategia marki, strategia komunikacji, założenia i realizacja kampanii reklamowej - reklamy telewizyjne, print (prasa konsumencka i handlowa), BTL, działania w punkcie sprzedaży.

Mleko w kartonie? Teraz trudno w to uwierzyć, ale kilkanaście lat temu na Ukrainie (tak jak nieco wcześniej w Polsce) konsumenci podchodzili z dużym sceptycyzmem do tego typu produktu. Mleko w kartonie było dla nich sztuczne. Nie miało dla nich nic wspólnego z “mlekiem od krowy”. Dlatego konsumenci woleli nabywać mleko na placach targowych bezpośrednio od hodowców, względnie mleko w workach foliowych w sklepach.

Aby przełamać opory i pokazać, że Burionka to „nasze ukraińskie mleko” musieliśmy bardzo mocno powiązać produkt związane z ziemią ukraińska. Powstała kampania docierająca do serca Ukrainy. Epicka reklama, historia łatki, która zdmuchnięta przez wiatr z grzbietu krowy żegluje w przestworzach ponad rzekami, łąkami, jeziorami, wioskami – zwiedzając cały kraj – aż trafia do miasta, by spokojnie spocząć na opakowaniu Burionki w kuchni.

Reklamę Burionki możemy uznać za kwintesencję naszego podejścia Human Touch. Musieliśmy poruszyć serca konsumentów z różnych regionów, odwołać się do ukraińskiej tożsamości narodowej, którą wcześniej gruntownie badaliśmy, szukając najbardziej przyjaznych dla projektu aspektów. Zdecydowaliśmy się postawić na dumę narodową, uroki przyrody, tęsknotę za prostą, opartą na zaufaniu i miłości wspólnotą. Trafiliśmy w dziesiątkę. Burionka na stałe zagościła w sklepach i do dziś jest symbolem mleka w kartonie.

PL EN