Porozmawiajmy!
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550

BALCERZAK – rebranding opakowań

Wyzwanie

Nasza współpraca z marką Balcerzak rozpoczęła się od opracowania strategii. Wspólnie wypracowaliśmy nowe pozycjonowanie określane jako "szlachetne". Dotyczyło ono kategorii wędlin Balcerzak przeznaczonych dla świadomego, współczesnego konsumenta. Linia "szlachetne" to wędliny starannie wyselekcjonowane, o intensywnym smaku, unikalnym aromacie i wysokiej zawartości mięsa. Z portfolio Balcerzaka wybrano do tej linii przede wszystkim wędliny suche i długo dojrzewające: kindziuk, kiełbasę krakowską suchą wieprzową ekstra, frankfurterki, salami, polską surową dojrzewającą oraz zestaw konesera. Dalszym zadaniem było wprowadzenie tej "szlachetności" do opakowań.

Szczegóły rebrandingu

Aby oddać strategiczną „szlachetność”, dokonano gruntownej pracy nad całym opakowaniem – szatą graficzną i jego elementami. 

Główne zmiany objęły wprowadzenie takich elementów jak: 

      1. Etykieta swoim kształtem nawiązująca do tarczy – z określeniem „szlachetny” oraz specjalnie opracowanym kodem kolorystycznym przypisanym do poszczególnych rodzajów wędlin.  
      2. Okrągła złota pieczęć – z napisem „Szlachetnie Balcerzak”. 
      3. Tło inspirowane czarnym dębem – symbolizującym trwałość, szlachetność i ekskluzywność.
      4. Nowy krój okienka lepiej niż w poprzednich opakowaniach eksponujący zawartość opakowania.  

Podsumowanie

Nowy design opakowań to strategiczny krok w budowaniu wizerunku marki premium, jasno komunikujący pozycjonowanie linii produktów “Szlachetne” od Balcerzaka na półce sklepowej. Elegancki, wyrazisty design opakowań z mocno zaakcentowaną „szlachetnością” wzmacnia charakter tych produktów, odpowiadając na oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów.