Porozmawiajmy!
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550
3 czerwca, 2019

Bakoma Premium

Celem było osiągnięcie równoważnej pozycji rynkowej z Danonem i Zottem (przejęcie 30% rynku) na rynku polskim przy 30% nakładach reklamowych względem każdego z nich.

Wyzwanie

Pełna obsługa kreatywna i produkcyjna (ATL i BTL): opracowanie koncepcji kreatywnej do kampanii wprowadzającej na rynek.

  • Strategia

    Strategia Marki, Strategia Komunikacji

  • Zakres

    Telewizja Outdoor, Interactive

  • Klient

    Bakoma

Realizacja

Potencjał wzrostu Bakomy leżał w odkryciu na nowo tego, z czego Polska słynie: owoców i mleka. “Czy musimy wyjechać i wrócić, by docenić piękno polskiej natury?” pyta lektor w reklamie. “Czy musimy szukać jeżeli to, co najbardziej naturalne jest właśnie u nas? I ile smaków musimy poznać, by odkryć zalety tego jedynego.

W naszej Demo znajdziesz świeże owoce i prawdziwe polskie mleka”. Komunikacja rozbudziła pożądane emocje i sentymnenty. Reklama utrzymana w tonie nostalgicznego powrotu do domu pozwoliła połączyć markę Bakomy z prawdziwą polskością, niepotwarzalną polską naturą i jej owocami.

Skuteczność Demo

Efektem działań było zdobycie 1 miejsca w rankingu marek, których brakowałoby Polakom najbardziej, gdyby zniknęła z rynku („lider w wynikach badań przywiązania do marki”). Średnie nakłady 2 pozostałych laureatów i Zotta są 4,4 razy większe (2002–2004). 81% Polaków uważało reklamy Bakomy są wysokiej jakości (#2 za Prince Polo).