Porozmawiajmy!
ul. Flisacka 3a/2 30-114 Kraków
marcin.maciejewicz@demo.com.pl
+ 48 601 412 550

2D to w dzisiejszym marketingu za mało?

Wykorzystanie technologii trójwymiarowej w reklamie staje się coraz bardziej popularne, a jedną z jej najciekawszych form są billboardy 3D. To billboardy, które wykorzystują trójwymiarowe efekty wizualne, aby przyciągnąć uwagę widza. Tradycyjne reklamy dwuwymiarowe zaczynają tracić na skuteczności, ponieważ ludzie są coraz bardziej odporni na standardowe przekazy. Dlatego też marki szukają innowacyjnych sposobów, aby wyróżnić się i zapaść w pamięć odbiorców.

Dlaczego głupio byłoby nie wykorzystać billboardów 3D w swojej strategii?

Kluczową zaletą billboardów 3D jest to, że wywołują efekt wow. Kiedy przechodzimy obok billboardu, z którego wyłania się jakiś element, natychmiast przykuwa to naszą uwagę. Przyciąga to nie tylko zwykłych przechodniów, ale także potencjalnych klientów, którzy są bardziej skłonni zatrzymać się i przyjrzeć reklamie. 

Dodatkowo, billboardy 3D pozwalają na większą kreatywność. Dzięki trójwymiarowej formie, marki mogą eksperymentować z różnymi kształtami, teksturami i efektami specjalnymi, które zrobią wrażenie na odbiorcach. To daje firmom możliwość wyrażenia się w sposób, który jest bardziej atrakcyjny i angażujący dla widza. 

Reklamodawcy mogą także posunąć się o krok dalej i skonstruować billboardy interaktywne, które będą reagowały np. na ruchy przechodniów.  

No dobra, wszystko pięknie, ale gdzie jest haczyk?

Oczywiście, istnieją również wyzwania związane z korzystaniem z billboardów 3D, takie jak koszty produkcji i utrzymania, oraz konieczność umiejętnego planowania lokalizacji, aby zapewnić maksymalną widoczność dla potencjalnych klientów. Niemniej jednak, dla wielu marek korzyści, jakie niesie za sobą wykorzystanie tej technologii, zdecydowanie przeważają. 

Zobaczcie kilka ciekawych przykładów!

LEGO

Lego, jak zwykle bezbłędnie. Pokazało swój produkt w formie billboardu 3D, który zupełnie nie wadzi krajobrazowi miasta (może nawet go uatrakcyjnia), a mimo to świetnie spełnia funkcję reklamy. Każdy, kto spojrzy na billboard, od razu wie, o co chodzi.

LEGO

Woodland

To jeden z serii billboardów firmy obuwniczej Woodland. Minimalistyczny, ciekawy, skuteczny.

Woodland

McDonald's

McDonald's po raz kolejny zaskoczył kreatywnością, tym razem zamieniając latarnie w... lewitujący dzbanek, z którego leje się kawa do ogromnego papierowego kubka. Restauracji bardzo zależy na promocji tego napoju, dlatego też zaplanowała akcję dwutygodniowego rozdawania darmowej kawy przechodniom, a poniższa reklama miała to promować.

McDonald's

IBM

Tutaj widzimy billboardy promujące program projektowania miast IBM. Reklamy świetnie oddają przekaz projektu, czyli to, że nawet małymi zmianami jesteśmy w stanie przekształcić nasze miasta w dużo wygodniejsze dla mieszkańców.

IBM

Imodium

To chyba najbardziej wymowny billboard, jak mógł powstać dla tego produktu. Lek na biegunkę pokazany tuż obok najgorszego koszmaru ludzi z problemami żołądkowymi, czyli pustej rolki po papierze toaletowym.

Imodium

NMDOT

Departament Transportu w Nowym Meksyku (NMDOT) przeprowadził już kilka kampanii, między innymi przeciwko prowadzeniu po alkoholu, czy niezapinaniu pasów, czego efekt widzicie na załączonym obrazku.

NMDOT

KitKat

KitKat znany ze swojego hasła „Czas na przerwę” stwierdził, że zachęci przechodniów do chwili odpoczynku. W miastach pojawiły się czerwone konstrukcje, z otworem na hamak, czy huśtawkę. Zabawiono się też słowem i formą. Billboard, ma otwór dokładnie w miejscu, w którym powinno się znaleźć słowo „break” `{`przerwa`}`.

KitKat

OralB

OralB wpadł na świetny, aczkolwiek nieco kontrowersyjny pomysł. Na miejsce swojej reklamy wybrał zamiatarkę uliczną. Jedna z jej szczotek reprezentowała główkę szczoteczki elektrycznej!

OralB

Stranger Things

I jeszcze przykład z naszego podwórka. Netflix zdecydował się promować trzeci sezon serialu Stranger Things ogromnym muralem z wystającym, bardzo charakterystycznym dla produkcji rowerem.

Stranger Things

Zajęcia z Jogi

Nie ukrywajmy, potykacze zazwyczaj są bardzo nudne, a nie muszą, czego przykład widzimy poniżej. Potykacz reklamujący zajęcia jogi, jest w kształcie postaci wykonującej najpopularniejszą pozycję jogową — pies z głową w dół.

Zajęcia z Jogi

Warto wyjść poza schemat

Billboardy 3D stanowią nowoczesny i widowiskowy sposób promocji, który może przyciągnąć uwagę i zapaść w pamięć odbiorców. Ich zdolność do generowania efektu wow oraz możliwość eksperymentowania z formą i treścią sprawiają, że stanowią one ciekawą alternatywę dla tradycyjnych reklam dwuwymiarowych. W dzisiejszym zatłoczonym świecie reklamy, innowacyjność jest kluczem do sukcesu, a ta forma marketingu może być doskonałym narzędziem w budowaniu rozpoznawalności marki i przyciąganiu klientów.